Sunday 4 September 2011

story semasa

"dah lebih 9 tahun hang batuk man"..... tak jumpa  doktor ke? awat dok biaq .....selalunya kalau batuk lebih daripada 2 minggu tak lega misti ada sebab lain.....caya cakap aku"...zali terkejut bila dok dengaq man dok batuk tak berenti .....



"aku dah berubat rata dah.... bomoh pi, hospital pi, klinik tak larat nak atuq dah.... Allah tak izin nak sembuh lagi"... Insya-Allah ada rezeki ok lah tu.... kita usaha, kita doa moga cepat baik....

"ustaz mail hari tu cam tu gak.... sampai kurus kering batuk... dr kata TB tapi bila pi hospital buat check-up darah ok aje....pas tu orang petua kat dia pi kat ustaz harun di pondok hj bakar.....Alhamdulillah la ni ok dah.....cuba hang pi tengok mana tau kot Allah nak izin". tambah zali lagi dan bagi nombor telefon ustaz harun kpd man untuk dihubungi...

Man pi jumpa us harun pada esok pagi dengan membawa 2 botol air mineral...setelah jampi ustaz kata 1 botol minum satu botol lagi mandi... "esok mai lain".
Man buat apa yang disuruh dan esok pagi jumpa ustaz lagi...dipendekkan cerita.. ustaz kata man kena santau. Ustaz kata dia akan cuba berubat tapi yang menyembuhkan Allah Taala.

Setelah ustaz harun jampi pas tu tadah ngan kapas keluar darah beku ngan serbuk kaca belambak...3 hari ulang pi keluar benda yang sama...seminggu lepas tu pi pulak keluar macam pasir halus kelabu kehitaman melalui tulang belakang...banyak kali dok ulang pi batuk pun alhamdulillah lega... syukur dengan nikmat Allah SWT..

Moral story ni nak bagitau kita kena beringat tak semua penyakit hanya boleh berubat di klinik dan hospital saja... ada yang kena berubat dengan ayat suci Al Quran dan kepakaran pakar alternatif yang mengamalkan perubatan Islam.

dan... beringat tak semua orang baik, rambut sama hitam tapi ada yang hati busuk, jiwa hitam....banyakkan baca Al Fatehah, Ayatul Qursi dan 3 Qul setiap malam sebelum tidur... InsyaAllah kita akan mendapat perlindungan daripada Allah SWT.

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar.
(Al-Baqarah ayat 255)

No comments:

Post a Comment